4080491408 |
Aprendre a aprendre desenvolupant estratègies de pensament visible |
2019-2020 |
Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
26/10/2019 - 9/11/2019 (10 hores) de h a h |
|
CRP del Vallès Occidental VIII |
|
Major, 74 (Castellar del Vallès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental VIII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Un taller intens que aporta reflexió, contingut i eines per aconseguir que els nostres alumnes siguin conscients del seu nivell de pensament, amb l'objectiu d'aconseguir l'aprenentatge profund.
|
| |
Objectius |
- Aprofundir en la competència d'aprendre a aprendre, com a punt de partida, per a desenvolupar estratègies de pensament a l'aula
- Descobrir la importància de treballar a l'aula de forma explícita els processos de pensament
- Integrar aprendre a aprendre i aprendre a pensar
- Conèixer la fonamentació bàsica de la cultura de pensament a l'aula.
- Dissenyar i aplicar estratègies per a l'estimulació de pensament crític, creatiu i rigorós
- Els tipus de pensament i la seva estimulació
|
| |
Continguts |
- Pensament visible i cultura de pensament.
- Estratègies per entrenar el pensament a l'aula: seqüències, protocols, organitzadors gràfic, rutines, destreses.
- Mapes mentals
- Rutines de pensament: l'entrenament mitjançant patrons senzills.
- Les destreses de pensament.
- Seqüència de preguntes i construcció de significat
- Gràfics de visualització del pensament
- La metacognició: definició i contextualització
- Escales de metacognició
- Pensament crític, creatiu i rigorós.
- Pensament visible i cultura de pensament.
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat
formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
|
| |
E-mail |
crp-castellar@xtec.cat
|
| |
|
|